lördag 18 oktober 2014

Lövhögar

Jag vet inte. Trots att jag nu på senaste tiden skrivit om obehagliga minnen så går jag inte runt och tänker så mycket på det annars faktiskt. Ser en del på tv, diskuterar helt andra saker på nätet, igår blev det storhandling på Willys, men då gick proppen, ångesten kröp över den där säkerhetsvallen som ska hålla översvämningarna borta. Kemisk lobotomi en stund, och när den gick över framåt natten fick stackars Mannen ligga och hålla om mig hur länge som helst.

Bristen på nattsömn gick över i lång morgonsömn med idiotdrömmar. Tog mig ut ändå, promenad ner till stan, finns inget jag vill köpa men jag rörde mig bland människor, tog en fika också. Har grejat lite med mobilen nu, googlat underligheter, Mannen har redan ätit, fanns rester från igår så jag behöver inte laga något, ska väl se på Så mycket bättre och Downtown Abbey...

Känner mig tung. Tung. Jag vill inte!

8 kommentarer:

  1. Bra ändå att prata om dåliga minnen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behövs ibland, sortera ner skiten i lådor.
      Kram!

      Radera
  2. Panikattacker? Brukar få såna ibland bland mycket folk eller när jag känner mig instängd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nog bara haft en riktigt klassisk panikattack med hyperventilering och hjärtklappning och det var här hemma. Folk bryr jag mig heller inte så mycket om. Men är jag trött i skallen kan det bli övermäktigt med miljöer med mycket intryck, t.o.m. en strandpromenad kan bli för mycket (vind, glitter på vågorna).

      Sedan har jag rätt mycket krypande ångest, i normalfallet på låg nivå som jag bara lever med, just nu börjar jag tro att det är en depression på gång och då tar ångesten fart på ett annat sätt...

      Radera
  3. Så skönt att du har en förstående man som håller om dig då det känns tungt. Såg oxå på så mycket bättre, gillar verkligen det programmet.
    Ha nu en så bra Söndag du bara kan. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mannen är värd allt guld i världen! ♥
      Jo, det var ett fint program igår.
      Ha en fin söndag själv, kram!

      Radera