torsdag 26 juni 2014

Långsiktighet

Det kändes på något sätt ändå lugnande att prata med Dr C idag, han var ju väl införstådd med att personer som jag kan uppleva stabilitet som trist, men sa att det kan vara värt att ge det lite tid, och någonstans vet jag att det är sant. Det är t.o.m. så att jag är villig att ge denna behandling ett år innan jag utvärderar den, om inget extremt inträffar. Nej, det är inget jag lovat någon, jag bara talar förnuft med mig själv.

Visst har jag biverkningar, men skakiga händer är en bagatell i sammanhanget och huvudvärken är väldigt mild och det skulle inte förvåna mig om den så småningom går över, jag står ut. Bryr mig inte så mycket om att jag rensar kylskåpet så länge jag inte går upp i vikt. Att jag känner mig seg är det svåraste, men jag är rätt säker på att medicinbyten nu hit och dit skulle vara ett sämre alternativ.

Lyfter jag blicken lite så är det fan så mycket bättre att vara tråkig och leva än att vara ett spännande lik.

(Han tyckte att min nytillkomna brist på laster var ganska kul, frågade om det är ett problem men det är det ju inte precis ;) )

Fredag blir det Göteborgsfika med fin-fin vän, och myskväll med en son och världens bästa svärdotter. Lördag åker äldre sonen och svärdottern och jag hem till yngre sonen och hans tjej och kollar på kattungar!! Sex små vita lurviga bollar. Därefter middag på schysst restaurang. Söndagen är ett oskrivet blad, vi slappar nog mest. Nu när det närmar sig kan jag faktiskt se fram emot det :)

6 kommentarer:

  1. Jag försöker insupa en del av ditt förnuft. Kan behöva lite av den varan. Är liksom på vippen att gå cold turkey näraomhelst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt där beror ju så mycket på. I vissa lägen pallar man faktiskt inte med medicinerna, men man får också jobba på sina förväntningar. Konfrontera situationen. Prioritera. Visst får man skrika och gråta och kasta saker för att allt är orättvist, så är det också, men inte minst för ens egen skull tror jag att man måste leta upp lite lä för stormen.

      Sen är det inte säkert att alla andras åsikter är de rätta, men man klurar ut det med tiden.

      Radera
    2. Du är sådär beundransvärt klok. Och fin med ord. Kombinationen kan ta dig långt. Glöm inte det om stormen blåser snålt på dig nån dag:)!

      Radera
    3. Jag får skicka dig en signerad tröja ;) Nej, allvarligt så tackar jag ödmjukast för dina snälla ord. Stormen lär väl blåsa då och då, man får huka sig och vänta.

      Radera
  2. Att du klarar av att tänka så långt framåt är verkligen strongt.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bara föll på plats. Men jag mår ju inte extremt dåligt just nu, då ser man inte framåt.

      Kram!

      Radera