torsdag 10 april 2014

Smördeg

Gårdagskvällen blev plötsligt inte alls så tokig. Jag och Mannen tittade på film (Gravity, ingen handling överhuvudtaget, bara specialeffekter), sedan ville Mannen kolla på en film till men jag orkade inte, så jag satt lite vid datorn och sen zappade jag på andra tv:n, men kände mig rätt glad.

Gick upp lite tidigare för jag skulle till vampyrcentralen och ta sköldkörtelblodprov. Gårdagens regn har blåst över så jag gick dit och tillbaka, lätt i kroppen, stannade till vid kondiset och köpte tekakor och wienerbröd. Har varit hemma i trekvart och plötsligt mörknar det, tyngden lägger sig över huvudet och bröstet (har inte ens ätit wienerbröden ännu), tankarna trasslar. Det är en märklig upplevelse.

Men men. Ska göra en kopp kaffe, sedan väcka Mannen som ska till sjukgymnasten (de har officiellt bytt yrkestitel till fysioterapeut, vilket ju faktiskt passar bättre). Fylla på busskortet, på måndag ska jag till min frisör (för övrigt i Krakelsprakels revir ;)) Kanske en middagslur, och bara i största allmänhet låta bli att engagera mig i allt som är fel och fult i världen.

2 kommentarer:

  1. Oj vad spännande. Nu vill jag genast veta vem du går till. Hihi.

    Tanketrassel och tyngd över bröstet suger. Fett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar i din blogg :)

      Jag skriver av mig det värsta. Det börjar lätta igen. Till nästa gång...

      Radera