söndag 6 april 2014

Ord

Håhåjaja, igår skrev längtande studenter det elaka högskoleprovet. Jag har gjort mitt på det området, ändå kunde jag inte avhålla mig från att testa mig på ordbiten:
http://www.expressen.se/nyheter/hur-bra-ar-du-pa-ordkunskap/

Dessutom på den nya delen meningskomplettering:
http://www.expressen.se/nyheter/hur-bra-ar-du-pa-meningskomplettering/
Det störde mig mäkta att jag fick ett fel här p.g.a. att jag gjorde testet i mobilen, och layouten gjorde att det inte gick att pricka i det rätta svaret. Så det så! Men testet var lite kul.

Är en aning uttråkad, inte för att jag inte har något att göra, utan för att jag inte kan förmå mig att göra det. Kroppen föreslår att jag ska gå och lägga mig, men det är nog bara dumt. Har dessutom en bok jag tänkt skriva om, men inspirationen är låg så det lämnar jag till imorgon.

Sedan jag fick panikattacken förra helgen har luftvägarna känts konstiga. Vet inte om det är någon sorts irritation inuti eller om det är ansträngda muskler. Jag har ju dessutom jympat tre pass och varit rejält andfådd, det kanske bidrar. Jag är inte orolig, mer irriterad.

12 kommentarer:

  1. Skriver du för dig själv eller säljer du dina böcker? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej, det blir inga böcker från mig! Blev tillfrågad om jag ville skriva om en nyutkommen bok på psykområdet, lite dålig tajming bara.

      Radera
  2. "...inte för att jag inte har något att göra, utan för att jag inte kan förmå mig att göra det..."

    Du är makalös med ord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag tänker inte så värst mycket på vad jag skriver, men det är ändå spännande när någon förstår vad jag menar.

      Radera
  3. Högskoleprovet, kan tänka mig att du är en riktig hejare på det! Eftersom jag är en mattematiker har jag nog inte den rätta kunskapen för att få ihop alla de andra delarna. Men man kan inte vara bra på allt som farfar brukade säga. Jag är ju jäklig på att spika också så jag får väl vara glad för det :-)

    Sv; Visst var det en fladdermusholk jag hade köpt mig. Ska bli kul att se ifall det flyttar in någon fladdermus i holken eller att de fortätter att bo i ladan.

    Ska bli spännande att se vad du läser för någon bok :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, högskoleprovet hade jag full koll på en gång i tiden. Spika är jag dock sämre på!

      Åh, det var en fladdermusholk - så kul! :) Jag tror jag måste ha sett något reportage om det.

      Nä, inte så spännande, och jag verkar inte kunna samla tankarna idag så jag skjuter på det lite till.

      Kram!

      Radera
  4. Förra året gjorde jag nåt högskoleprov test men.....jag gör aldrig om det. Är jag verkligen så dum tänkte jag efteråt. Nu kör vi en ny vecka och jag hoppas att dina luftvägar känns bättre nu.
    Ha en bra Måndag och resten av veckan. Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, det har ju inte så mycket att göra med intelligens som om man är van att läsa trista och torra akademiska texter. Fast Mannen är sur för att han inte slog mig på testerna ovan ;)

      Tack, ha det gott i norr
      Kram!

      Radera
  5. Hahaha...glömde att skriva till dig ang min kommande resa till Australien och mina skor. Jag kommer att tänka på dig och småfnissa i kön till tullen då jag står där med hela resväskan full av skor :-) Min resväska kommer att inte väga mycket när vi åker ner.....men hem så blir det värre.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha - du kommer att se jättesuspekt ut! ;)

      Kram!

      Radera
  6. Jag har aldrig gjort högskoleprovet, är rädd att få på papper för att se hur jävla dum jag är..

    Ja, det har och är ett helvete att gå av benzo, det kan ta upp till ett år innan det ger med sig också. Känns lagom kul..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provet mäter mer studievana än intelligens. Och det finns knappast någon anledning att göra det om man inte behöver.

      Styrkekramar!

      Radera